Sisältömarkkinointi johdonmukaiseksi suunnittelulla

Yleinen virhe sisällöntuotannossa liittyy suunnittelun puutteeseen. Et koukuta ihmisiä yrityksesi vaikutuspiiriin, jos tuotat sisältöä, joka ei kiinnosta yleisöäsi. Et myöskään voi rakentaa uskottavaa kuvaa yrityksestäsi ja sen erikoisosaamisesta, jos julkaiset mitä sattuu milloin sattuu missä sattuu (ja jos satut muistamaan).

Sisällöntuotanto on jatkuva prosessi

Voit edesauttaa sisällöntuotannon onnistumista huomioimalla nämä asiat suunnittelussa:

Mitä olet markkinoimassa?

Kenet haluat tavoittaa ja missä?

Minkälaisesta sisällöstä kohderyhmään kuuluvat henkilöt hyötyvät?

Mistä aihepiireistä sisältöä tuotat?

Missä formaatissa aiot materiaalin julkaista?

Mitä haluat ihmisten tekevän nähtyään sisältösi?

Somekanavissa julkaisuiden elinkaari on lyhyt, joten yrityksen on oltava valmis tuottamaan uutta sisältöä jatkuvasti. Tehokkuutta sisältöjen ideointiin ja ideoiden toteuttamiseen saat valmiiden suunnittelupohjien avulla. Videolla kerron, kuinka voit käyttää niitä tavoitteellisen sisällöntuotannon suunnittelussa apuna.

Voit katsoa videon tästä: https://youtu.be/q2EGJ2gVOFc

Lataa tästä Sisältösuunnitelma [PDF] ja 2 vkon Julkaisuaikataulu [PDF]

Liity mukaan Someleontin Sisäpiiriin, mikäli haluat lisää somevinkkejä suoraan sähköpostiisi! Saat samalla lahjaksi ilmaisen someoppaan, jolla pääset hyvään alkuun somemaailman valloituksessa!

Katso myös tulevat somekoulutukset:

Somekoulutukset yrittäjille - Someleontti - Somesoppa®-koulutukset - Sanya Saarinen

 

Jaa artikkeli:
Follow Sanya Saarinen:
Somestrategi, digisisällöntuottaja ja Somesoppa®-kouluttaja. Yrittäjäkokemusta vuodesta 2004 ja digimarkkinoinnin parissa vuodesta 2014. Jaan vuosien varrella oppimani asiat, jotta pienyrittäjät voivat tehdä markkinointia ja myyntiä tehokkaasti digityökaluilla.